/ Dravel /

Got Lundsberg on my mind

Vad jag tänker på ikväll:

- Lundsberg-gate gör mig så fruktansvärt fascinerad och full av obehag och rädsla. Jag vill egentligen läsa alla artiklar som finns men jag tycker att det är så otroligt läskigt att jag inte vågar. Men samtidigt är det så extremt intressant att det år 2011 fortfarande händer.

- Imorgon åker jag äntligen, äntligen, äntligen hem till Leksand. Mina planer: Pussa på Oskar, krama familjen, åka runt Siljan i bil, fira födelsedag, signera bok, bada badkar, klappa katter.

- Jag tittar väldigt ofta på den här bilden som suttit i en av mina ramar sedan jag flyttade in. Det är en fin bild från en fin stund. Med en av världens finaste personer.





- Igår på vårt personalmöte på butiken jag jobbar i yttrade jag två meningar. Den ena var att folk i min närhet skrattade åt mig när jag sa att min position var säljare. Den andra var ordagrant "Jo, fast Agnes vann ju, det var mot Sebastian Karlsson". Förstår ni varför jag bara jobbar fjorton procent?

- Jag har gnällt i två veckor över att mitt mobila bredband inte funkar. Igår fick jag nog och tog med det till jobbet och vrålade "HALLÅ DANIEL MITT BREDBAND FUNKAR INTE ALLTSÅ JAG FATTAR INTE VAD JAG HAR GJORT DET BA KÄNNER INTE AV DET VARFÖR GÅR DET INTE FÖR?", varpå the boys in the office tittade på det, sa "det här ser konstigt ut", satte i SIM-kortet på rätt håll och... eh... fick det att funka.

- Jag vill återuppta mitt gitarrspelande. Den som kan stränga om en gitarr och stämma den får en glass av mig.


Imorgon åker jag som sagt till mitt fina Leksand. Nu ska jag se Andra Avenyn och äta choklad och försöka spola fram tiden.
#1 / / Jonas lindh:

Det finaste som finns är tjejer som spelar gitarr:)

#2 / / Mange:

Jag kan stränga om och stämma din gitarr om du vill. It's easy really. Stål eller nylon?