/ Dravel /

Vad jag bryr mig om nu

Idag har jag DT-krönika. Jag skriver såklart om Anders Behring Breivik. Men inget om hans politiska åsikter eller ursprung eller inspiration eller manifest eller något sånt tjafs, utan bara om hans tankar.

Det är det enda jag vill veta. Jag är inte så intresserad av vem han försöker ta efter i sitt manifest och inte av var han köpte sitt konstgödsel och det (OBS OBS OBS Flashback-folk, jag FATTAR att det också spelar roll, men ni fattar ju.), för det är inte viktigt för mig.

Det enda jag bryr mig om är hur han tänkte. Jag vill veta exakt vad han tänkte innan, medan och efter han utförde själva dåden. Inget annat.

Därför är min krönika en frågeställning till Anders Behring Breivik. Man kan läsa den här.


(Ikväll ska jag för övrigt på SSU:s manifestation på Sergels, för att hedra offren och get together. Det kommer att vara tal av Jonas Gardell och spelning med Laleh och sånt. Please, vänner, gå dit.
Och please, var inte så inskränkta att ni ba "nej, jag stödjer inte SSU". Tror ni jag går dit för att jag röstar rött eller?)
#1 / / FOTOKUSERA - en personlig fotoblogg:

Snubblade in på din blogg (visste inte ens att du hade en) och måste då slänga in en kommentar om hur grym du är. Metro på fredagar är bäst mycket tack vare din kolumn!

#2 / / Fridah:

Åh, tack så mycket!

#3 / / Juliet:

BRA FRIDAH! Din krönika alltså.

Som Dylan sa i ett tal en gång:



"There's no black and white, left and right to me anymore; there's only up and down and down is very close to the ground. And I'm trying to go up without thinking about anything trivial such as politics. They has got nothing to do with it. I'm thinking about the general people and when they get hurt."