/ Dravel /

Står på barrikaden, tvåtusentalssuffragett

I guess att det är läge att säga FÖRLÅT FÖR DEN DÅLIGA UPPDATERINGEN, men jag har lärt mig nu att om man inte orkar eller vill blogga så behöver man inte, så jag har alltså inget att be om ursäkt för. Hur bra som helst.

I alla fall: I veckans DT-krönika undrar jag, som så många gånger förut, hur folk frivilligt kan bli hemmafruar. Hur kan man av egen fri vilja tycka att det är en bra idé att gå hemma och leva på någon annans pengar och vara helt och fullt beroende av att den personen inte tröttnar på en och drar? Jag fattar inte det.
Om inte annat måste de ju ha dötråkigt på dagarna.

(Och bara for your information: Jag tycker att det är lika sjukt med hemmamän. Nu var det bara så att jag vet fler som är hemmafruar, och det är de som tror att "femtiotalstrenden" betyder att man ska gå hemma och baka kladdkaka.
Jag förstår inte hur män heller tänker när de tror att kvinnorna kan jobba medan de själva bara sitter hemma - speciellt eftersom de ofta tror att de "gör någonting för jämställdheten" - men just nu handlade debatten om just brudarna.)

Här är krönikan, please read.