/ Dravel /

Men var inte så negativ, det kanske blir kul!

Sånt som är jobbigt just precis nu:

- Min kolumn, som ska vara inmailad snart, måste vara ironisk.
- Jag har ingen känsla för ironi just nu, jag är bara irriterad.
- Mona Sahlin är på TV och drygar sig.
- Både mamma och Oskar är på hockey.
- Jag höll preciiiis på att bli frisk, men nu gör det så ont i halsen när jag sväljer att det känns som att det sitter en tennisboll i den.
- Jag har noll motivation till att plugga.
- Imorgon ska jag redovisa om Jupiter i tio minuter på naturkunskapen (HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA).
- Idag skulle vi äta lunch på Amore, pizzerian som ligger ungefär femhundra meter från skolan, och jag lyckades gå ungefär tjugo meter innan jag höll på att flåsa ihjäl mig.
- Om fem dagar har jag konditionstest på idrotten, vilket är 2.6 kilometer. Jag är på riktigt jätteglad om jag orkar gå den sträckan just nu.
- Reklamen för Berg Flyttar In går på fyran. Hör jag henne sjunga "när det gäller kärlek är det dig som jag vill ha" en gång till så vet jag inte vad jag gör.

Åh. Allt är så jobbigt. Jag tror att det beror på skolan.

Det är en sådan sjukt negativ atmosfär där just nu, ovanligt negativ för att vara vi, till och med. Det finns ingen kommunikation i Mediehuset, varken mellan lärare-lärare eller lärare-elever. 
Vi blir så himla opepp och neggar hela tiden, över ALLTING, och bara "neej, det kommer inte funka" eller "amen vi orkar inte", vilket gör att allt blir ännu jobbigare och vi bara får mer och mer att göra.

Det är både vårt eget fel och våra lärares, jag vet det, men det är så otroligt drygt att vara där at the moment. 

(Sedan kan man ju i och för sig tycka att lärarna kan bli bättre på att motivera oss när de först säger att vi inte får göra skolkatalogen och sedan, när vi blir förbannade och ifrågasätter dem, svarar "amen jag tror inte ni kommer att jobba med att göra skolkataloger så ni behöver inte göra det nu heller" - men det är ju en annan femma.)

Så alla mina vänner, varenda kotte som jag känner: Ursäkta om jag är jobbig att umgås med just nu, men det är pretty asdrygt i skolan.

Och ett råd till alla därute som har kompisar/syskon/barn som går Media i Leksand:

Försök inte prata med dem eller med deras lärare veckorna innan projektarbete och APU. Det är kaos i Mediehuset, vilket skapar kaos överallt. Man är arg när man är i skolan för att folk resonerar så himla märkligt, och ilskan sitter kvar när man kommer hem. Sedan hinner man bara sova innan man ska dit igen, och då börjar allt om.

I juni tar jag studenten. Då kommer jag bli en mycket snällare person.

#1 / / Anonym:

stäng av TVn?