/ Dravel /

It's not as if I don't like you

Postat av: Hemingway:
Men du som ofta får föra talan för barn och ungdomar och berätta för vuxna hur barn och ungdomar vill ha det. Och säger att "det är väl vi som vet hur vi vill ha det". Men om du håller dig utanför och "över" alla "vanliga umgdomar" och pratar om de saker de faktiskt gör, och har på sig, som någonting dåligt. Hur går det ihop?


Har ni sett Magnus Betnérs show Inget Är Heligt? Där pratar han om att han får så mycket kritik för att han gnäller på svenska kändisar för mycket, och han säger "jag tycker inte att det är det jag gör, jag gnäller på olika typer av idioter och om de är kända eller inte, det kan ju inte heller vara mitt fel".

Jag måste ju faktiskt få såga lackleggings, vilket jag tycker är typ det fulaste plagget i världshistorien, om jag vill det. Jag kan ju inte bara "åh nej, vänta, det är väldigt många unga som har just lackleggings så jaha, surt, då måste jag tycka att det är snyggt".

Jag tycker inte att flickvännen på Youtube som får raseriutbrott är ett dugg rolig, ska jag då LÅTSAS tycka det för att alla i min klass tycker det?

Jag ser faktiskt ingen poäng i att gå på Lucky House och dansa till Black Eyed Peas och bränna ett studiebidrag på alkohol, får jag inte skriva det trots att massa andra ungdomar ser vitsen med det?


Det här är ju bara det JAG tycker. Jag har väldigt väldigt svårt för vissa saker som är trendiga just nu. Jag tycker att modet med leggings och bara linne till är asfult. Jag tycker att Gina Tricot-kläder ofta ser ganska mysko ut. Jag tycker inte om den musik som Black Eyed Peas och Rihanna gör.

Och det har jag ju rätt att tycka. Jag måste få skriva det jag vill skriva. Det är ju inget hat mot personerna som gör det jag inte vill göra, det är ju bara hat mot det de har på sig och gör. Jag tycker ju om människorna lika mycket som vanligt (eller ja, när de är fulla tycker jag om dem lite mindre, men ni fattar).
Det är jättestor skillnad på det, och det är det alla måste lära sig. Jag också. När någon Flashback-användare säger att min outfit på Metro-bylinebilden ser ut som kattskinn menar de ju att de inte gillar kjolen, bodyn och koftan. Det är inte MIG de inte gillar.

Jag säger jätteofta att jag tycker att jeansleggings och lackleggings och nästan alla andra former av leggings är pretty fult. Men jag har ändå kompisar som ofta har på sig just jeansleggings och lackleggings. För jag säger ju inte "jag tycker att du är ful när du har jeansleggings på dig", utan att själva fenomenet med jeansleggings är fult. Det är det som är grejen.

Jag måste få ogilla trendiga kläder och trendig musik och alkohol utan att ogilla alla som konsumerar det. Jag gillar olika, typ.

Och jag håller mig verkligen inte utanför vanliga ungdomar. Jag går ju för fan i skolan, jag träffar en miljard vanliga ungdomar varje vecka. Jag har facebook och jag har en blogg med en massa besökare som kommenterar varje dag.
Jag VET ju precis vad vanliga ungdomar gör och har på sig och lyssnar på, jag vill bara inte vara en del av det på samma sätt som de vill.


Och så måste jag kunna känna utan att bli fråntagen mina jobb. Någon slags gräns får vi dra.