/ Dravel /

Hey, could anybody take me out?

Okej, nu fyller jag ju arton på fredag.
Jag har inget som helst intresse av att gå ut på varken Lucky House eller Baren i Leksand (det är de enda två uteställena som finns) bara för att jag får. Jag dricker inte och jag dansar inte så jag vet inte alls varför jag ska betala pengar för att gå och beblanda mig med en massa överdrivet packade HR/HP/Sam/Natur-brudar i lackleggings och linne som har tillbringat kvällen med att skriva statusuppdateringar som "TAAAAAGGAAAA BRUDAR! ;)" och "ALL IN NU TJEJER, WOHOOO!" och "I gotta feeling that tonight's gonna be a good good night ;)".

Lucky verkar inte så intressant och Baren har jag ju redan varit på två gånger (jag var femton och Stiko fixade in mig), så då tänkte jag såhär:
Jag har velat komma in på S2 i Borlänge i fyra år. De har haft tusen spelningar som jag inte har kunnat gå på. Deras arrangör har drivit med min ålder i två år (han var arg på mig senast i fredags för att jag inte skulle ha gått på Familjen även om jag hade haft åldern inne), och jag kände att då borde jag ju kunna pallra mig dit nu när jag faktiskt blir arton.

Och så kollade jag på deras hemsida, och vad är det då för spännande events på gång? Adrian Lux. Och jag ba "BORING!".
Jag vill inte höra några kommentarer nu om att Adrian Lux faktiskt är skitbra och det är asbra dansmusik och jag borde åka dit ändå och yada yada. Jag tänker inte SJ:a mig och fixa skjuts hem (eftersom jag förmodligen inte kan få mitt körkort samma dag som jag fyller år) om jag inte är säker på att jag gillar bandet som spelar.

Och jag tänker verkligen inte gå på en spelning där man FÖRVÄNTAS dansa. Alltså, mer än på andra spelningar.
Jag dansar på Dancehall Stage - eller vad det hette - det där dansmatta-spelet till PS2 som jag hade för något år sedan.

Så jaha. Det är inga spelningar i Leksand och ingenting i Borlänge och ingenting i Falun när jag fyller år. Det var ju värt.
#1 / / M.:

Men göteborg, va!

Här kan man ju i alla fall sitta och dricka cola på en klubb som åtminstone spelar bra musik och känna sig lite cool, eller något. Sedan kan man sitta i min lägenhet och äta godis typ. Lovar skitbra. Topshop och beyondretro finns ju här också.



Vet att du egentligen vill!

#2 / / Anonym:

Vad vill du höra kommentarer om då? Att det är synd om dig för att du precis upptäckt att hela världen inte kretsar kring dig och dina "problem" som inte är problem utan resultatet av otroligt fördomsfullt tänkande? Klart du aldrig kommer ha kul när du förutsätter att precis allt är så himla tråkigt.

#3 / / Fridah:

Marie: Klart jag egentligen vill! Jag kanske ska fly dit när jag har suttit av den här jäkla tiden på Media i Leksand?



John/Jane Doe: Jag vill höra kommentarer om att andra också tyckte att det var tråkiga band som spelar så att de kan ändra det. Men hörru, vadå fördomsfullt tänkande? Jag HAR ju varit på Baren, som jag skrev, och jag HAR beblandat mig med fulla HR-brudar, och jag HAR lyssnat på Adrian Lux, jag HAR försökt dansa på spelningar (way back in 2007), och jag HAR åkt tåg till Borlänge och bil hem alldeles för många gånger.

Var är fördomarna i det?

#4 / / Hemingway:

Men du som ofta får föra talan för barn och ungdomar och berätta för vuxna hur barn och ungdomar vill ha det. Och säger att "det är väl vi som vet hur vi vill ha det". Men om du håller dig utanför och "över" alla "vanliga umgdomar" och pratar om de saker de faktiskt gör, och har på sig, som någonting dåligt. Hur går det ihop?

#5 / / Ida:

Haft en bra dag? :)

#6 / / Samuel:

Du! Du som är lite full i fan och har kontakter.. Kan inte du se till så att S2 satsar på att få dit lite bra popmusik. Det har varit väldigt dåligt av den varan på senare tid. Det verkar som att hela Borlänges "krogvärld" har fått någon form av kollektivt mindervärdeskomplex av P&L och därför hamnat i koma och tror att P&L ska kunna släcka musiktörsten för hela året. Och när det väl bokas nåt så är det nästan alltid nån jävla metal-dunk-skrik-usch. Är det bara Black City rockklubb som gäller?? Nej, S2, starta "Orange City" popklubb eller nåt!