/ Dravel /

Kan inte bara sitta ner och se hur saker blir

Som jag sa i lördags så fick min DT-krönika publiceras idag istället.

Den handlar om mina planer på den chillaste sommaren genom tiderna - som sedan övergick till en vilja att göra kommande tre månader till världens roman-, foto- och intervju-sommar.

Den handlar om att jag varken kan eller vill sluta skriva bara för att vara ledig. Alltså, jag behöver inte skriva krönikor och kolumner hela tiden, men jag måste skriva NÅGONTING. Dagbok, dikter eller vadsomhelst.
Att inte få skriva det bara för att "koppla aaaaaav" och "komma bort från vaaaardagen" är mer ett helvete än en semester.

Och så handlar den lite om att jag ska läsa Sylvia Plath i sommar. Jag har sett filmen och läst The Bell Jar nu igen. 
Jag är så glad att Oskar inte är Ted Hughes. Att han inte försöker styra över mitt skrivande, att han blir glad när jag bakar chokladbollar till honom och att han inte ligger med studenter.

Här är krönikan. Läs den.