/ Dravel /

Calm down, dearest

Det är roligt att folk från Estet blev så arga över att jag inte gillade årets projekt lika mycket som förra årets. Det är roligast av allt att de blev så arga nu, när showen var för två veckor sedan.

Det är bra för er att många gillade årets mer än förra årets, och det är jättebra att ni är nöjda med ljudet, men JAG var inte det. Jag tyckte att förra årets var bättre och att instrumenten överröstade sången.

En av kommentarerna påpekade att man bara hade med ett nummer med lättklädd dresscode i år, och att jag därför inte borde säga att det var VM i att visa hud.

Det var ju precis det som var grejen! Jag tyckte att folk hade pyttesmå kläder i nummer där de verkligen inte behövdes, punkt.

Det här är ju MIN åsikt, och därför är det ju bra för er att nästan alla andra tyckte tvärtom.
Nu borde ju alla vara nöjda och glada. 

Eller jag är i alla fall det. Så länge ni inte fäller mig i matsalen eller skär upp däcken på min nya underbara cykel alltså.
#1 / / Hemingway!:

Men att säga att ljudet var dåligt är som att säga att bakgrunden på din blogg inte är gul! Då är man färgblind, och jag vet ju att du inte är döv...

Och en förklaring till att sången inte lät är att vi hade så många dåliga sångare i år, sjunger man inte så låter det inte. Så är det. Men ljudet är det inte fel på, utan på de som sjöng!

#2 / / Hedberg:

Haha! Okej, anledningen till att jag kommenterade ditt inlägg typ två veckor efter projektet var att jag inte brukar läsa din blogg i vanliga fall.



Jag hörde nämligen ett par veckor senare av en vän att någon bloggat om att det skulle varit dåligt ljud, naken-VM och sämre än förra året. Därför ville jag kolla upp bloggen och så var det lite svårt att hålla sig ifrån att kommentera. Ursäkta I guess.

#3 / / ES3'are:

Som en av manusförfattarna och regissörerna till detta projekt kan jag inte låta bli att bli lite sårad, framförallt med tanke på att du förmodligen inte har en enda aning om hur mycket jobb som legat bakom det. Vi går i 3an, du går i 2an, there's a big difference there, och snart kommer du bli varse.



Vi har jobbat jävligt hårt sen i augusti, och jag vet att de inte var ens hälften så driftiga förra året, för de har de sagt själva. Så det känns som att du ger dem lite halvt oförtjänt smicker.



Det hade känts lite bättre om du nämnt något du gillat med projektet istället för att bara hacka på det du ogillade. Önskar jag kunde låta bli, men jag tar åt mig och blir lite ledsen. Ville bara säga det.

#4 / / H:

Fast dramat var ju bättre förra året...