/ Dravel /

Hey, could anybody take me home?

Ikväll är det min sista kväll i Stockholm. Jag längtar hem och vill stanna här samtidigt. Men jag längtar efter alla och allt där hemma!

Jag längtar efter Oskar. Jag längtar efter min familj. Jag längtar efter mina katter. Jag längtar efter Sara. Jag längtar efter Paula. Jag längtar efter alla andra i min klass. Jag längtar efter Lucas. Jag längtar efter Cici. Jag längtar efter Johan. Jag längtar efter Susanne. Jag längtar efter Kalle. Jag längtar efter min/vår 140-säng. Jag längtar efter mina ljudböcker. Jag längtar efter mina Tweety-glas. Jag längtar efter att äta chokladbollar bredvid Oskar i soffan. Jag längtar efter att fråga "får jag aoga?" när vi ska ut till lägenheten från huset ("får jag aoga?" är skånska och betyder att jag frågar om han kan bära mig på ryggen). Jag längtar efter att han hämtar mig i skolan varje dag.

Jag längtar efter det som förmodligen kallas vardag.
För till skillnad från Markus så är jag duktig på vardag och dålig på fest.
Ägig på sånt som människor gör mest.

Fast det är helt lovely här också. Man kan köpa klänningar varje dag. Man kan handla från Topshop utan att behöva betala frakt. Jag får leka med Kate och Caesar varje dag. Jag och moster går till Kates dagis varje morgon. Jag har fått träffa både Heléne och Annika och Linda och cirka trehundra mammor som bor i samma område och har barn på samma dagis som Kate. Jag kan åka tunnelbana överallt hela tiden och behöver inte bekymra mig för om den ska gå eller inte (vilket man måste göra hemma på grund av Dalatrafik).

Men imorgon ska jag hem, och jag är nog ändå rätt pepp på det.
Eller ja. TANKEN är att jag ska hem, men eftersom jag har ungefär fjorton ton packning så får vi se om jag lyckas med det.
Annars kan ni väl vara gulliga och komma till Borlänge vid 18.08 imorgon och hjälpa mig och mina fem väskor av tåget?

#1 / / Anonym:

Mer bilder på dagens klädsel (står inte ut med uttrycket "dagens outfit") tycker jag! du klär dig så eget och snyggt :)