/ Dravel /

Ingenting behöver vara svårt

Yey, Hästpojken kommer till P&L! Det var ju i och för sig ganska förutsägbart. Inte på ett dåligt sätt, det känns skönt att vara hundra på att man kommer få se dem. 

Det här får mig att tänka på jobbet till P&L:s årsbok som jag gjorde för några veckor sedan. Jag intervjuade en massa människor, och en av frågorna jag ställde var "vilka är dina fem drömband till festivalen?". Jag skulle ge mycket pengar för att själv få bli intervjuad - för då skulle jag ha svarat "Mando Diao, Sugarplum Fairy, Håkan Hellström, Miss Li och Thåström". 
(Och så skulle jag ha sagt att mitt drömtema är "fred".)

En annan grej som är skön att veta med Hästpojken-spelningen är att när jag ser dem i år så kommer jag inte stå och ta kort på publiken för att se vilka som är där.
Det känns väldigt bra.
#1 / / Anonym:

Jag vet inte om jag missar någon subtil ironi, men var inte exakt de fem banden bokade förra året?

#2 / / Fridah:

Jo, du missar en ironi som jag inte ens räknade med att någon förutom jag och typ två till skulle förstå. Precis, de banden var bokade förra året. Och året innan det. Och året innan det. Och året innan det. Känns det som, i alla fall. Det är därför det hade varit roligt att kalla dem drömband.

#3 / / Anna:

Hästpojken = årets dansband! Och vi skall alltid minnas 2010 som året då det blev rumsrent för pretentiösa poppare att lyssna på schlager. :D

#4 / / JJ:

Hästpojken är jag glad kommer, men i övrigt var det ett dåligt bandsläpp tycker jag. Europe? snälla, när ska de lägga ner. Jag kan inte se Euorope som ett festival-band heller. Nej nu får P&L fixa nåt!

#5 / / Emelie:

Miss Li är grym!! =D=D=D

#6 / / Simon L:

Ska du förstöra P&L:s årsbok?

Ska du förstöra P&L?

Varför är du så värdelös?

Varför existerar du?