/ Dravel /

Men en som ska få en extra DÅLIG julklapp, det är HÅKAN BRÅKAN

Alltså, jag vet att man ska vara snäll när det är jul, men jag MÅSTE bara få säga en grej:

Jag hoppas att Quetzala Blanco bara får typ en pennvässare i julklapp. Man skriver inte såhär när Cissi precis gått ut i ens egen tidning och berättat om när hon blev våldtagen. Man svarar inte såhär när man får hård kritik som är mer än välförtjänt.

Och man skriver verkligen inte såhär när folk ber en om tips för att gå ner i vikt på fyra dagar. Även om man själv endast äter en gång per dag så håller man käften om det, tar sitt fucking jävla ansvar som bloggare och svarar att ÄT SUNT OCH MOTIONERA EN DEL SÅ SKA DU SE ATT DET LÖSER SIG.

Man tipsar inte sina bloggläsare om att svälta sig och sedan cykla en mil plus en mil på crosstrainer. Man uppmanar inte till självsvält som förstör hela kroppen. Man försöker inte se till att själv få uppmärksamhet genom att säga till sina läsare att "stay strong, starve on".


Jag fattar att hon vill provocera, men det är ju inte ens det. Det här är ju bara töntigt jävla pro-ana-dravel blandat med misstro mot våldtäktsoffer - vilket bara förstör för alla andra som blivit våldtagna OCH för tjejer i allmänhet.

Men grattis till alla klicken du fått i veckan, Quetzala. Cool header, förresten. Det är så HÄFTIGT att ta en bild där du dricker. WOW!
#1 / / Ebba:

Hej!

Jag hittade din blogg när jag sökte på en låttext. Tyckte indiepopochskit var ett grymt namn och blev ännu gladare när jag såg att du har markus i headern!



Vill bara tipsa dig om en sak. Det är så enkelt att fokusera på negativa saker och jag håller helt och hållet med dig om det du skriver i det här inlägget men jag tror det skadar dig själv mer att skriva om det än vad det hjälper andra.

Fokusera på det du tycker är kul och grymt i livet istället för att irritera dig och ödsla energi på loosers som Quetzala Blanco. Du kommer inte få ut något av det utan förpestar bara insidan med dålig energi.

Tänk såhär "fan vad hon är korkad, skönt att jag fattar det och inte själv är som hon eller är en av de som bryr sig om vad hon säger. Henne vill jag inte ens ha i mitt liv. Hon finns inte." Sedan viftar du bara bort det.

Det gäller även andra saker när man blir irriterad och går och ältar. Då kan man ställa sig frågan "leder det här grubblandet till en lösning, hjälper det mig?" Oftast kommer man fram till att det är helt meningslöst och då skall man tänka "ok, den tanken finns där men jag bryr mig inte" så får den susa omkring där uppe någonstans utan att man bryr sig om den. Säger du däremot att "Nej fy, det skall jag inte tänka på! Bort, bort dumma tanke!" då är det det ända du kommer tänka på. Det är ungefär som att jag säger till dig "tänk INTE på en rosa elefant!". Vad tänker du på? - En rosa elefant!



Försök tänka att du är bättre än Quetzala Blanco eller andra människor du irriterar dig på och att deras skit får inte ens påverka dig. Risken är bara att du låter sånna som Quetzala Blanco få dig på dåligt humör och det är det sista de skall få göra, eller hur?



Keep it up girl! Fokusera på det som gör dig lycklig :)



Kram

#2 / / Emma:

Du har helt rätt, den kvinnan är inte speciellt smart. Och till skillnad mot din förra kommentar så tycker jag att du ska fortsätta skriva om saker som du stör dig på och blir förbannad över. Det är ju intressantare för oss läsare än att bara läsa en massa gulligull och sånt. Så fortsätt i samma stil :)