/ Dravel /

Nej, vi passade aldrig ihop, för du passar inte ihop med någon

Oh my. Jag har precis haft religion - med IP. (För er som är födda före 1985 så kanske jag måste förklara att IP är Industriprogrammet).

Något ljushuvud på vår skola har bestämt att MP3 ska ha idrott OCH RELIGION med IP. Det är inget annat än ett skämt.

Jag vet inte hur det är med er, men JAG får ingen större motivation till att diskutera livet efter döden och huruvida människan i grunden är ond eller god eller, tillsammans med ett gäng killar med Reebok-overall, keps och snus som bara går runt och brölar på dialekt och på väldigt bred och hög göteborgska menar att "meningen med livet är att dricka så mycket bärs som möjligt och knulla så många brudar som möjligt".

Please, Johnarrias eller Birgitta eller Catarina eller någon, om ni läser det här: Ändra den här IP/MP-dealen och gör så att vi får gå med vilket annat program som helst. Kära esteter, allt är förlåtet.
#1 / / Hanna:

Haha, sjukt! För det första tycker jag synd om läraren som måste ha IP-elever i religion över huvud taget (jag hade bara fordonspojkar i min högstadieklass och det var dödande jobbigt). För det andra, det kanske är en sådan där sätt-en-duktig-flicka-mellan-bråkstakarna-grej? Mediaelever som tänker på världen och livet och döden med IP-elever som tänker på inget.



Nej, nu är jag bara dryg. Haha.

Men ja, jobbigt.

#2 / / Karin:

Det kanske ser ut som att alla tycker "meningen med livet är att dricka så mycket bärs som möjligt och knulla så många brudar som möjligt" men nog måste det finnas personer i den gruppen som bara tycker så för att alla andra tycker så. Tänk om någon med bra åsikter (du) kunde starta upp en bra diskussion och förändra någons tankar! Fan vad befriande!

#3 / / Miranda:

Åh, det där låter bara så sjukt drygt. IP-killar kan inte vara kul att ha varken idrott eller religion med.

Om det är nån tröst så kan jag upplysa dig om att det inte är så många som är pepp på att ha lektioner med oss esteter heller (det kan i och för sig bero på att ingen är i tid och att det aldrig, aldrig, är tyst. Men ja.)

#4 / / Stina:

Vi fick ha idrott med teknik förra året. Också lite felmatchning... Estet <3 Teknik?

#5 / / Sara:

Vi har ju naturkunskap med dom också ya0

#6 / / Anna Martinsson:

#7 / / Anna M:

Nej nu håller jag inte med dig =)

Tänk istället vilka spännande diskussioner det kan bli OM läraren är bra och får med alla. När jag gick på Komvux läste jag religion tillsammans med ett gäng 3:or. Vi var fem vuxna och fem treor och OJ vad intressant det blev. Ibland tyckte jag de skulle kamma sig och torka sig bakom öronen ;-) Men för det mesta var det fantastiskt intressant och höra vad de tyckte och tänkte....hoppas du blir glatt överraskad =D