/ Dravel /

Så är det!

Noteringar:

- Estetprojektet var inte alls lika bra i år som förra året. Förra året var det mycket roligare låtar och mer story. Det var inte dåligt, men inte så bra som jag trodde. Det var inga killar i tjejkläder, men däremot var ljudet ganska dåligt. I år kändes det mest som VM i att visa hud.

- Om ni bara ska se en enda film framöver, se i så fall Away We Go. En av världens absolut finaste stories.

- Jag tänkte fråga min tidning om jag fick recensera Melody Club på Rättviks Bowling ikväll. Igår ändrade jag mig för att jag inte trodde att jag skulle orka, eftersom Lucas skulle sova här, jag skulle på cykelbytardag OCH på estetshowen och känner mig ungefär som Hanna Fridén gjorde här.
Men Oskar gick upp med Lucas, så jag sov till nio, skippade cykelbytardagen och har inte alls lika ont i magen som jag trodde. Detta känns, som vi i Mediehuset säger, RÄTT SURT!

- Björn Dixgård var en av de absolut trevligaste människor jag någonsin intervjuat. Precis som Martin Axén kändes han genuint trevlig och väldigt överseende med att jag tappade handsfreen en gång (rutinerad_brud_92 hade aldrig använt det förrän nu och upptäckte därför att luren ganska lätt åker ur örat) och svarade väldigt utförligt och bra på alla frågor. Jag dementerar ALLT jag sagt om att han har hybris, han är ju Dalarnas ödmjukaste.

- En praktikplats där man träffar handledaren en gång på två veckor kan lätt bli en bättre praktikplats.

- ;PppPPpP-grupperna på Facebook ÄR roliga. Det tar lite emot att erkänna det, men jag tycker helt seriöst att "Salem Al Fakir ringer: 'Keep on walking', 'okej', så stannar man! ;PppPPpP!" är kul. Precis som "Haddaway ringer: 'What is love?', "jag vet inte", så vet man! ;PppPPpP!".
 Detta har gått så långt att jag sms:ade min mamma häromdagen när hon webblyssnade på vår radio, och jag skrev "det kommer en asbra låt efter den här". Låten var Dub-i-dub med Me & My, och mamma svarade "SÅ GÖR DET INTE DET! ;PppPPpP". Mogen_brud_63.

- Jag har nog aldrig ringt min carebell så högt som när Madeleine och Jonas förhållande kommer på tal.

- Nästa helg ska jag få leka med JD i Rönnäs! Det ser ut såhär där. Fatta min lycka över att få komma dit.

#1 / / Stina:

Så bra ljud som vi hade i år har vi aldrig haft förut! Och du är den första som säger att det är sämre, alla gamla elever och alla andra säger att det är bäst någonsin. Löpsedeln, första sidan och helsida i tidningen är mer än någonsin och väldigt bra..

#2 / / Anonym:

Du vill bara vara Vera!

#3 / / Anders W:

Jag och Jessica såg Away we go för några veckor sedan. Den var väldigt, väldigt fin tycker jag. Roligt att du kommer hit!

#4 / / Fridah:

Stina: Det betvivlar jag icke! Det här var ju bara det JAG tyckte. Och just idag har jag en sådan där jättefin dag efter en jättefin kväll, och då känns det väldigt bra att bara vara Fridah.



Anders: Ja, visst är den! Helt fantastisk. Mitt hjärta smälte typ hela tiden.

#5 / / Lisa:

Är bara lite smått avundsjuk på dig för att du interjuvat Björn... haha

Rolig blogg du har :)

#6 / / JD:

Jag ser också fram emot att du kommer hit! Jag kan avslöja att bakverk kommer serveras i rödvitprickiga formar.

#7 / / Fiffi:

Dåligt ljud? Om det är vad du tycker så är du antingen blåst eller så stod du utanför lokalen under föreställningen. Förra årets projekt var bland de sämsta som gjorts enligt många och väldigt osammanhängade så förstår inte heller det där med att det var mer story då?



VM i att visa hud? I år hade vi bara en låt med lättklädd dresscode, förra året var det minst tre.



Kul att du har koll innan du uttalar dig om saker.