/ Dravel /

Men inte ska du dricka ditt hjärta itu

Veckans Metro finns här. 

Den handlar om Valborg, om tonåringar och om föräldrar som inte borde dricka när deras barn är ute.

Jag skulle ALDRIG fixa att bli uppringd av min dotters kompis som frågade om jag kunde komma och hämta min dotter som är för full för att sjunga och inte kan promenera hem i geebeegee-regn, och sedan svara att "nej, jag har tyvärr druckit själv, så ni får ringa en taxi".

Jag förstår inte hur man kan göra det som förälder. Om ens barn är ute så MÅSTE man faktiskt vara beredd på att åka och plocka upp dem med bilen när de ligger i något dike eller något.
In my opinion.

Och nej, jag har inga barn och jag dricker inte och yada yada. Men jag är tonåring själv, så jag vet bäst.
Punkt.

(PS: Mamma sa "den här veckan hade de ju en jättebra rubrik!". Jag sa "ja, det var min egen!". Bara en sådan sak.)
#1 / / Pandie:

Grymt, grymt skrivet! Tack för ett nytänk i denna otroligt frustrerande debatt. Fint, Fridah!

#2 / / Tekla:

Jättebra skrivet, som vanligt!

#3 / / Anna:

BRA! Tell it like it is! (Extra plus för att du citerar mig, mitt ego växte genast lite.)

#4 / / Jonna:

You´re the one! Jag och JW satt och läste igår och gillade! Vi satt även och rapporterade kommentarer, jisses vad mycket puckon det finns. En del kommentarer handlade ju ö.h.t inte om din text, utan kommentatorsfältet verkade bara vara något slags forum för knasigheter...

#5 / / Johan:

Bra skrivet! Jag håller helt med om detta. Som förälder bör man ta ett ansvar, även om det är en jobbig situation. Tonåren handlar ju så mycket om att utvecklas, och då ska ju föräldrar vara ett stöd - inte en hotande och nonchalant auktoritet.



Fin blogg förresten!

#6 / / Anna:

Du blir en bra förälder när det är dags, det hör ju jag.

#7 / / Hanna:

Skitbra skrivet och tyckt. Över huvud taget känns det så sorgligt det här med alkohol.

Och jag håller med Anna.

#8 / / Hellin:

braaa!

men, peter moréns nya är ju hur fin som helst.