/ Dravel /

Fridah heter jag, och fan vad jag är bra

Jag är så jävla bra. Vi hade så kallad solidaritetsdag idag (förra året beskrev jag den såhär). Jag skulle städa i ordning mitt gamla rum som jag fortfarande inte fått ordning på sedan jag flyttade ut i läggan på gården (i september).

Sedan hade jag hundra grejer som skulle skrivas. Följande har jag gjort idag:

- Röjt undan alla sopsäckar med kläder/foton från dagis/foton på Spice Girls/gamla Puls-bilagor/random crap.
- Lyssnat på Tårtgeneralen på ljudbok medan jag gjorde det.
- Renskrivit intervjun med Björn Dixgård.
- Letat efter ämnen till Metro-kolumn.
- Försökt skriva Metro-kolumn.
- Inte kunnat skriva Metro-kolumn.
- Gråtit för att jag inte kunde skriva Metro-kolumn.
- Tagit mig i kragen och börjat på kolumnen.
- Skrivit den OCH DT:n på typ en halvtimme.
- Skrutit för Oskar om att "JAG ÄR VÄRLDENS BÄSTA TJEJ!".
- Vunnit på Pop & Rock-spelet två gånger.

Jag tycker att ni hädanefter ska referera till mig som Skillad_flikka_92.

Och så tycker jag att ni ska kolla det här klippet runt 02.11. Då fattar ni både rubriken och får en bra låt att höra på.

#1 / / Anonym:

Vad har du visat för solidaritet till barnen i afrika genom att städa hemma hos dig själv, gjort ditt jobb osv? Jag blir så arg på alla som missar poängen med solidaritetsdagen och inte hjälper någon med något och anstränger sig lite för någon annans skull. Inte gör det man skulle ha gjort om man var ledig och betalar för att man har så mkt pengar..

#2 / / Fridah:

John/Jane Doe: Jag visade solidaritet genom att göra ett jobb istället för att betala pengarna och ligga hemma och kolla på Scrubs. Jag gjorde något som faktiskt var ganska ansträngande (jag har inte städat det där rummet sedan augusti, det stod grejer ÖVERfuckingALLT) trots att jag hade två krönikor och en intervju att skriva på en dag. Jag hjälpte till jättemycket. Och jag skulle ändå inte ha gjort det om jag var ledig, för jag hade noll motivation. Jag gjorde det bara för cashen.

#3 / / Elvira-Modesty:

Det där klippet är helt genialiskt.