/ Dravel /

Jag fick tid över när du försvann

Jag är så jävla skillad.

Igår kväll började jag bäva för idag. Följande saker skulle göras idag:

- Göra samhällskunskapsfrågor
- Skriva två kolumner
- Läsa igenom filmkunskapsboken
- Maila eventkillen från igår och bestämma grejer
- Städa i badrummet eftersom ordningen fuckades upp när två necessärer följde med till Stockholm
- Få ordning på vilka kläder som ska tvättas och vilka som är rena men som hamnade i tvättkorgen eftersom jag inte orkade hänga in dem i garderoben
- Hitta ett ställe på någon hylla där mina LP-skivor kan stå
- Packa upp allt som legat i skolväskan sedan i fredags
- Baka chokladbollar

Jag slutade klockan fyra och måste vara klar till halv åtta. Jag var helt hundra på att det inte skulle funka. MEN.

Nu är klockan 18.31.
Alla samhällskunskapsfrågor är gjorda. Kolumnerna är skrivna. Filmkunskapsboken är genomläst. (Hatkärleken till mediatiden är stark idag.) Eventkillen är mailad. Badrummet är snyggt. De rena kläderna hänger i garderoben och de smutsiga är i tvättkorgen. LP-skivorna står ovanför sängen. Skolväskorna är tomma. Chokladbollarna står i kylen.

Detta, mina vänner, kallas S-J-Ä-L-V-D-I-S-C-I-P-L-I-N.

Snart får jag min belöning eftersom jag ska leka med min fina Jonnavän ikväll.
Det har jag inte gjort sedan i juli och det är faktiskt inte okej.

#1 / / Jonna:

Oh my god! Var det juli? Nu får jag ångest. Vilka liv vi lever... så stressat och så mycket som man ska och borde. Men du, tack för igår, det var så himla mysigt och trevligt på alla vis så jag var alldeles glad när jag kom hem att äntligen få träffat dig! <3 Puss!

#2 / / Moster:

Bra dig själv!

#3 / / jesper:

det där med vinylskivor är svårt. Man vill ju att dom ska synas ordentligt (det är så jäkla snyggt format) och det känns som att dagens hyllor inte är anpassade för vinyler! irriterande!

#4 / / Fridah:

Jonna: I know, det är förjävligt. Så det var ju tur att vi hann hänga igår. Tack själv, söto, det var mucho fint. Jag var också helt glad efter det! Puss.

Moster: Skoja inte! Jag är sjuuukt nöjd.

Jesper: Ja, jag hittade en hylla att ställa dem på, där de får plats och allting, men de ramlade ner en gång igår. Det kanske var en tillfällighet, men om de fortsätter att göra det så har jag ingen annan plats att ha dem. Rätt surt.