/ Dravel /

Gin in teacups and leaves on the lawn

Igår kunde jag inte blogga eftersom jag
1) Försökte ha någon slags självdisciplin och skrev skolgrejer och krönika HELA eftermiddagen.
2) Försökte installera en ny dator, vilket tog HELA kvällen.

Men efter att double G hade varit professionell och fattat vad det handlade om så funkar den. Jag är very nöjd och datorn är very stor.

Idag tyckte min skola att det var bra att arrangera en solidaritetsdag där man ska samla in cash så att barn i Uganda får gå i skolan och allt det där.
Det sitter affischer uppe i hela skolan och man har pratat om den här dagen sedan jullovet, typ. Lärare och rektorer och elevrådsordförande har X antal gånger berättat för oss hur oerhört viktigt det är att vi faktiskt GÖR något idag och inte bara gör som Filip och Fredrik och betalar själva för en dags ledighet.
Det är mycket Agneta Sjödin över det hela.

Och eftersom jag och Sara är två mycket godhjärtade människor (läs: två mycket fega människor som inte vågade säga nej när vi blev tilldelade jobb) så ska vi om fyrtio minuter åka till en (vad hon verkar i telefon) söt liten dam på Insea Road. Av henne har vi fått den mycket diffusa arbetsuppgiften "kratta". Enligt Sara som vet var huset ligger så är det "jetestort".
Vi är sjukt pepp.

Vi vet fortfarande inte vad det är för något vi ska kratta. Dessutom är vi rädda att hon ska blåsa oss och skita i att ge oss pengarna.
Då blir vi ägda. Deluxe.

#1 / / Jonna:

åh vad kul! jag ser fram emot att höra hur det var!!! och du, i övermorgon!!!!!!!!!!!!!!!!!!

#2 / / Anonym:

men ack så bra det gick. Jag är imponerad : D