/ Dravel /

Vinter? I november?

Tittar ut genom fönstret och ser, inte helt oväntat, 1-2 decimeter snö. Det jag förvånas över är hur man kan bli så överraskad av det  faktum att vintern är i antågande, i november, att man ännu inte hunnit byta till vinterdäck på sin bil.

Det är väl ändå så att i dagens informationssamhälle måste det vara näst intill omöjligt att missa SMHI:s varningar om ovädret som var på väg in över landet.
Eller tar man det inte på allvar?

Trots varningar  hör man om bilar och lastbilar som ligger på tvären över vägbanorna lite var stans.

Okej, ha era sommardäck på era bilar om ni nu inte vill/hinner/har råd att byta men håll er hemma på gården tills ni fattat att det är vinter. I alla fall i den delen av Sverige där jag bor.

Vi  HAR skruvat tillbaka klockan, plockat in utemöblerna, ställt undan grillen och stängt sovrumsfönstret.

Då är det dags att ladda för jul, vare sig vi vill eller inte.

//xx

#1 / / Jacob:

Får vi gissa spökförfattarens identitet? Jag tippar på Linda Norwegian Shadow.

#2 / / Anonym:

Ja Jacob, gissa får du absolut. Men det är inte säkert att du får reda på det ändå. Men så mycket kan jag säga i alla fall att det inte är den du tror. Tyvärr.

#3 / / Sara och Micke:

Vi gissar på Petra!?!

#4 / / Moster:

Jag gissar också på min kära syster! Kanske dags att skaffa en egen blogg när Fridoh är back in business?? ;-)

#5 / / Anonym:

#6 / / M:

jag håller med om att det måste vara Petra

#7 / / Anonym:

Som sagt....gissa får ni men inte veta. Än i alla fall. Fridah är rädd att det ska förta hennes insats om det avslöjas redan.//xx

#8 / / no:

Håller med

www.boxsms.se