/ Dravel /

Det kommer bli så jag säger det

Imorgon på svenskan ska vi redovisa i några minuter. Vi ska ta med oss mellan ett och fyra föremål som antingen symboliserar oss själva eller som bara är något vi gillar. Sen ska vi prata om varför det symboliserar oss eller varför vi gillar det.

Jag ska ta med min bok. Men jag vet inte vad jag ska säga.

''Jo, eh, det finns en hemsida som heter Vulkan där vem som helst kan ge ut sina böcker, och då gjorde jag en bloggbok där och sen så länkade Linda Skugge till min blogg och sen så ringde Dalatidningen eftersom de hade läst min blogg och de frågade om jag ville börja skriva där och det ville jag och där är jag fortfarande och allting som har gått så bra sen boken kom ut är Lindas förtjänst. Jag vet inte varför folk frivilligt läser det jag skriver och ännu mindre varför de tycker att det är bra.
Ja, det var typ det.''

Det är så det kommer bli.
Jag är very pepp.
#1 / / frida:

fridah vet du varför jag gillar dig så mycket ?



när jag var lika gammal som du är hade jag ingen som helst distans till mig själv och det är så häftigt för det känns som att du har det.



Du kanske inte själv upplever att du har det men det gör jag och det är så skönt :)

#2 / / frida:

p.s ärligt talat jag tkr inte du ska ge linda äran.

den är din.

utan dig skulle inte linda ha haft någon du att "hitta" el vad man ska säga.

#3 / / Miranda:

men om du säger det lite mer som att det är du som har gjort jobbet (för det har du ju!) så kommer du ju bli värsta idolen i din klass ;) hur många 92:or har gett ut en bok, fått praoa hon Linda Skugge och är redan journalist, liksom?



love

#4 / / Annika:

Nu ska jag ge dig två tips, raring. I all välmening, verkligen.



1) STRÄCK PÅ DIG, inse ditt eget värde, och våga ta plats. Åtminstone när det gäller ditt skrivande och ditt yrkesliv. Tro mig, du kommer att tjäna på det. (I privatlivet får man vara hur osäker man vill, hela livet.)



2) Våga vara pretentiös, våga öppna dig, vara sårbar. Utan att be om ursäkt eller skämmas. Alla kommer att respektera dig för det. Du gör det redan på bloggen, våga göra det även ute i verkligheten.



Lycka till imorgon. Du är grym, grym, grym.

#5 / / Fridah:

Frida: Det där ska jag tänka på!

Miranda: Nej, du har en poäng i att det kanske inte är så många.

Annika: Åh tack, jag ska verkligen tänka på det där också! Särskilt punkt två. Tack, du är fin fin fin.

#6 / / Emelie:

det lät som en malin-uppgift. Har ni henne? Lyllos isf, hon är en av få jag riktigt saknar. Men att ha gjort en BOK när man är FEMTON ÅR fridah är nåt BRA. Sådeså.